Majo Siscar i Marta Pérez > El dolor i la lluita
Presenta: Veronika Paulics
La representació del dolor i de les lluites de cada dona per superar-lo són l'eix de dos llibres molt diferents que tenen en comú, però, les paraules com a eina per poder-los dir.
El llibre Escorcoll, de Marta Pérez Sierra, presenta la història d'una dona que pateix el dolor de ser empresonada i de la germana que la va a veure. Ho fa en vers, i la forma poètica permet a l'autora explicar-nos aquesta vivència a partir de les olors, dels sentits i dels sentiments, més que no dels fets. En canvi, el llenguatge periodístic dels reportatges de Majo Siscar ens mostren amb tota la seua cruesa la realitat de moltes dones de l'Amèrica Central i del Sud que cada dia pateixen i lluiten per poder continuar vivint.
Majo i Marta dialogaran en un col·loqui moderat per la brasilera Veronika Paulics, autora del llibre a pé/a peu, un recull de textos calidoscòpic amarat de solidaritat cap als marginats, i en lluita amb el llenguatge del poder.
- Escenari
- Escenari
Participen
Llibres relacionats
Escorcoll
- Marta Pérez Sierra (autora)
- 104 p.
- català
Tremendes. Lliçons de lluitadores llatinoamericanes
- Majo Siscar Banyuls (autora)
- 162 p.
- català
a pé /a peu
- Veronika Paulics (autora)
Joan Navarro (traducció)
Evelyn Blaut-Fernandes (epíleg) - 272 p.
- portuguès-català
liberisliber a les xarxes socials